Sunday, March 17, 2013

OM uw goede gezondheid - Kilgore nieuws Herald

BESTE DR. ROACH: Het lijkt erop dat dit een slecht jaar voor jicht is. Ik heb niet had het voor meerdere jaren, maar dit keer heb ik het in mijn grote teen en de teen ernaast. Het is zeer moeilijk om te gaan door middel van een dag met dergelijke extreme pijn. Veel van mijn vrienden hebben jicht of weet iemand die dat doet. De aanslagen duren meestal twee tot drie weken. Ik weet om te kijken wat ik eet en drinkt, vooral gemoute dranken en rijk voedsel (hart vlees, garnaal, enz.). Ik heb gehoord dat prednison de zwelling en pijn verminderen zal, maar ook extreme bijwerkingen heeft. Ik heb ook gehoord dat black cherry-extract heilzaam is. Mijn urinezuur niveaus zijn aan het hoge einde van normaal. Wat is de beste manier om een jicht aanval? — H.P.

Antwoord: Jicht is een aandoening waar van urinezuur kristallen pijn en ontsteking veroorzaken. De meest gebruikelijke plek is de grote teen, maar het kan gebeuren in andere gewrichten, met name de hand. Jicht kan ook leiden tot nierstenen. Zoals iedereen die heeft geleden door een weet, is de beste manier om een jicht aanval te halen men niet in de eerste plaats.

Sommige van de behandelingen die we voor jicht hebben zijn ontworpen om te voorkomen dat jicht aanvallen, anderen voor het verlichten van hen wanneer ze zich voordoen. U noemde prednison, die wordt gegeven voor acute jicht aanval, en kan worden gegeven door de mond of geïnjecteerd rechtstreeks in het gewricht. Prednison, inderdaad, heeft veel bijwerkingen, vooral wanneer chronisch genomen, en ik zou nooit aanbevelen chronische prednison jicht.

Kersensap concentraat, als regelmatig genomen ter voorkoming van aanvallen, werd getoond in één proces om het aantal jicht aanvallen te verminderen. Dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat kersensap concentraat, kersen of kersen SAP effectief in een acute aanval zal zijn.

Anti-inflammatoire geneesmiddelen, zoals ibuprofen, zijn gegeven voor acute aanvallen, zoals colchicine, oorspronkelijk geëxtraheerd uit herfst krokus. Allopurinol is geschikt voor sommige maar niet alle mensen met jicht, en hoewel het voorkomen aanvallen dat kan, starten tijdens een acute aanval eigenlijk kan maken het erger. Praat met uw arts over de behandeling van acute aanvallen en of moet u op behandeling om ze te voorkomen.

Het boekje op jicht wordt deze ziekte meer in detail uitgelegd. Lezers kunnen een exemplaar bestellen door te schrijven: Dr. Roach — nr. 302, vak 536475, Orlando, FL 32853-6475. Plaatst u een cheque of postwissel (geen contant geld) voor $4.75 U.S./$6 Can. met gedrukte naam van de geadresseerde en adres. Laat vier weken voor levering.

BESTE DR. ROACH: mij zijn geweest using taart kersensap om te helpen me slapen voor ongeveer drie maanden nu, en het werkt wonderwel. Het is een organische scherpe kersen SAP uit concentraat en ongezoete. Mijn zorg is dat er 24 gram suiker in een 8-ounce serveren, dat is wat wordt aanbevolen voor slaap. Moet ik me zorgen met het gehalte aan suiker? Het is de enige natuurlijke zaak heb ik geprobeerd dat heeft geholpen me slapen. Bedankt. — AC

Antwoord: Vandaag lijkt te zijn de dag voor kersensap. Ik vond een studie die betere slaap met taart kersensap toonde, en u al hebt gevonden dat het werkte voor u. Het werkt via de natuurlijke melatonine gevonden in de kersensap. Vierentwintig gram suiker is veel — ongeveer hetzelfde gevonden in de helft van een blikje van een typische frisdrank — maar als je voorzichtig de rest van de dag bent, zou ik geen zorgen te veel, tenzij u diabetische of in gevaar.

Dr. Roach betreurt dat hij niet kan beantwoorden van afzonderlijke brieven, maar ze zal opnemen in de kolom waar mogelijk. Lezers kunnen e-mail vragen naar ToYourGood - Health@med.cornell.edu of verzoeken om een bestelformulier van beschikbaar gezondheid nieuwsbrieven op P.O. Box 536475, Orlando, FL 32853-6475. Gezondheid nieuwsbrieven kunnen worden besteld bij www.rbmamall.com.

Via: Met psychiatrische medicatie: hoe om te helpen uw geliefde...

No comments:

Post a Comment