Wednesday, March 13, 2013

Sarah Klein: Voor kanker, op de dag van Valentijnskaarten

Ik betwijfel of je krijgt veel liefde brieven dit Valentine's Day. Krijgt niet opgewonden--dit is niet een, hetzij. Maar aangezien u my Valentine een bezoek van betaalde vorige maand, ik wil graag een paar dingen te krijgen van mijn borst.

Ons verhaal was lastig genoeg zonder u. Wij voldaan aan het einde van onze laatste jaar van de middelbare school en echt hit it off, alleen om te vertrekken voor hogescholen honderden mijlen uit elkaar slechts een paar korte maanden later. We hebben geprobeerd de lange afstand ding, die ik weet zeker dat je zou zelfs zeggen was een slecht idee. Het kreeg alleen maar moeilijker. We hebben geprobeerd contact houden terwijl wij dateert van andere mensen zonder veel geluk, en we uiteindelijk dreef in wat we nu liefdevol "radio stilte" voordat je opnieuw aansluit op een wederzijdse vriend bruiloft noemen (cliche, ik weet) in 2011.

We zullen nooit echt weten wanneer u sloop in 2012, maar je zelf bekend gemaakt net als ik begon te krijgen echt comfortabel in onze rekindled ons-heid (die ik moet vermelden, blijft over lange afstanden). Het was zo ongeveer drie weken nadat ik had besloten dat overal langs, hij degene die ik gezocht was voor--een klap in het gezicht van een herinnering nooit om te comfortabel.

Natuurlijk, ben ik niet toestaan mezelf te denken dat we niet voor altijd hebben. Bent u gemakkelijker om zich te ontdoen van testiculaire vorm, zelfs als je voortdurend op onze deur kloppen.

Ik gebruikte om deze angst over hem, dat hij kon mogelijk niet geschikt voor mij gewoon omdat we hebben elkaar op de middelbare school ontmoet. Ik nog steeds ineenkrimpen bij de term "high school sweethearts." Maar mijn dating angst komt nu van een wereld van veel minder bekende grondgebied.

We hebben geleerd dat woorden die ik had nooit gedacht ik zou uiten dat--"orchiectomy" worden het meest schokkend. We hebben straight-faced gesprekken over vruchtbaarheid als voorheen ik alleen maar uit het idee van kinderen lachen zou. We hebben zelfs om te praten--zij kort--over hoe op de weg, gezondheid en levensverzekeringen kunnen rommelig.

En terwijl de artsen zeggen dat u hebt laat hem voor nu, mijn hoofd wervelingen met statistieken. Hij heeft ongeveer een 1 in 775,000 kans op door bliksem wordt geslagen. Hij heeft ongeveer een 1 in 5000 kans van vermoord in een auto-ongeluk. Hij heeft ongeveer een 1 in 10000000 kans om de Voorzitter één of andere dag.

Maar er is een kans een op de vijf die u terugkomen om te bezoeken, de artsen zeggen. Een 20 procent kans dat zijn operatie niet genoeg was en dat hij extra behandeling nodig hebt. En in de tussentijd MRIs en CT scans vier keer per jaar voor de komende vijf jaar, elke afspraak een beetje luchtbel van zorg klaar om te barsten.

De artsen, onze gezinnen, mijn vrienden vertellen ons dat zijn grote kansen. En door kanker normen, ze zijn. Zelfs als hij bestraling of chemotherapie of meer chirurgie hoeft, is hij nog steeds beter af dan veel van de mannen en vrouwen die u terroriseren. Ik kan niet pretenderen te weten het geringste ding over de oneindige onzekerheden die we zijn gezegend niet te hebben aan gezicht, of wat het horen van de woorden "Fase IV" moet voelen als, of wat de vrouwen in die positie--staan door hun mannen wanneer hun mannen kunnen niet langer staan--doormaakt. Maar dat betekent niet dat een kans een op de vijf van het zien van uw lelijk gezicht weer maakt me voel me geweldig.

U weet wie is gevoel groot, niettemin? Hem. Vanaf het moment dat hij besloot om te uiten van zijn bezorgdheid over wat je aan het doen waren op zijn lichaam, heeft hij een patiënt model geweest. My Valentine geweest zo dapper, troostend mij wanneer ik bang van u ben! Hij wordt in afschuwelijke ziekenhuis toga lachte op het ongemak van uw bezoek landing recht tussen Kerstmis en Nieuwjaar, en op het ongeloof dat hij had nooit bloed getrokken voorafgaand aan uw capriolen.

U kan zich afvragen waarom ik heb besloten om te schrijven, in plaats van gewoon u vervloeken in stilte. Je hebt gelijk, schriftelijk aan u zeker niet maken hem beter. Maar er is een kleine kans dat het misschien resoneren met iemand merken een verandering in zijn eigen lichaam en overtuigen hem om zijn zorgen zijn arts. Het lijkt mij dat mannen en jonge mannen in het bijzonder, maar al te vaak voorkomen dat benoemingen in stak en geprikt worden. Het is mijn hoop dat na het lezen van dit, andere jonge mannen, zoals mijn Valentijn, zal niet ieder langer wachten.

Dus, terwijl ik kan niet dat het is geweest met name "nice zeggen" to meet you, ik wilde sturen u deze Valentijnskaart van soorten voor verhuren u weet dat u ongetwijfeld hebt gemaakt mij- en ons--sterker. Dus bedankt voor dat, denk ik.

No comments:

Post a Comment