Tuesday, March 19, 2013

Uit waardering voor beheer: de mededeling verdeling in... - Medgadget.com

Er bestaat een kloof vandaag tussen de technologie die we gebruiken en de praktijken die we inzetten voor het beheren van diabetes. Dit komt omdat naast gewone glucose bijhouden, diabetes management effectieve communicatie tussen patiënten en hun zorgverleners vereist. Terwijl bloed glucose meter, insuline pompen en continu glucose monitors (CGMs) hebben zich ontwikkeld zodat mensen met de aandoening te leven gezonder leven dan ooit tevoren, hebben de enorme hoeveelheden ontoegankelijke gegevens binnen deze hulpprogramma's geleid tot een mededeling verdeling tussen patiënten en hun artsen. Hoe is dit mogelijk?

Wijdverspreide goedkeuring van glucose Zelfsporende en de technologische hulpmiddelen die bij dit probleem helpen is slechts een deel van de grotere diabetes management probleem. De tweede en meer moeilijke kwestie, is hoe kunnen mensen met diabetes communiceren de gegevens verzameld door deze technologieën aan artsen en diabetes opvoeders, die gebruiken om feedback te geven en te verfijnen behandeling plannen voor hun patiënten. Voor teveel mensen is er een kloof tussen de gegevens verzameld van meter bloed glucose en insuline pompen en de toegankelijkheid van die gegevens. Het gebrek aan toegankelijkheid leidt tot een communicatiekloof die houdt van diabetes meting van steeds diabetes beheer, en dit is wat innovatie vooral nodig heeft.

Het was pas midden jaren tachtig dat bloed glucose meter gaf mensen met diabetes de mogelijkheid om vrij normaal leven. Voorafgaand aan dit cruciaal keerpunt aanbevolen gezondheidswerkers meestal dat patiënten met diabetes een strikt regime van voedsel inname, oefening en insuline dosering handhaven. Patiënten werden geadviseerd te nemen dezelfde hoeveelheid insuline, het hetzelfde voedsel eten en doen dezelfde activiteiten dagelijks.

Behandeling plannen waren statische en er was geen noodzaak van een voortdurende patiënt/arts communicatie. Mensen met diabetes had geen regelmatig geplande afspraken en verteld alleen contact opnemen met hun artsen als ze werden ziek gevoel. Wat meer is, met een dergelijk gedisciplineerd behandelingsplan als standaard van zorg werden mensen met diabetes niet aangemoedigd om te houden dagelijks een logboek bij van hun regime. Uiteindelijk, een gebrek aan bruikbare glucose gegevens voorkomen een dynamische behandelplan en lopende patiënt/arts communicatie leed. We weten nu dat effectieve behandeling aanpassingen zijn de sleutel tot zinvolle beheer van diabetes. In het verleden ondersteund de meting noch de beheerprogramma's dit paradigma.

Deze statische aanpak was grotendeels het product van de meettechnieken beschikbaar op het moment. Suiker van het bloed werd gemeten via de urine, maar glucoseniveaus zijn alleen aantoonbaar in urine als ze al te hoog zijn. Er was geen manier voor iemand met diabetes te detecteren als hun bloedsuikerspiegel normaal of te laag was, en omdat de urine duurt om te verzamelen, er was geen manier van meten van bloed glucoseniveaus op een bepaald moment. De enige manier om te voorkomen dat personen uit het injecteren van te veel insuline en verlaging van de bloedsuikerspiegel te ver was om te houden van de bloedsuikerspiegel patiënten gewoon hoog en ongezond genoeg om aantoonbaar.

Artsen en patiënten nodig een betere manier om te controleren bloedsuikerspiegel — en ten slotte de bloedglucosemeter werd geboren. Terwijl de eerste bloed glucose meter duur waren, omslachtig en vereist grote monsters van bloed, ze gaf mensen met diabetes de mogelijkheid om te begrijpen hun gezondheid in het heden, en handelen op het in real time.

Met de tijd werd meter kleiner, nauwkeuriger en grotere schaal beschikbaar. Dit gecombineerd met betere insuline en meer geavanceerde endocrinologie toegestaan voor de statische en strikte regimes van oude te ontspannen. Voor de eerste keer, mensen met diabetes zou flexibel in hun dieet en activiteit niveaus en gezondheidszorg teams beter kunnen reageren op een basis geval per geval.

Met bredere invoering van bloed glucose monitors, diëten werd flexibeler en het proces van het bijhouden van behandeling inspanningen werd steeds belangrijker. Voor de eerste keer begonnen artsen mensen te vragen te melden hun bloed glucose lezingen, insuline, voeding en activiteit niveaus zodat ze kon de nummers verfijnen behandeling benaderingen en persoonlijke feedback te geven aan patiënten contextualiseren.

De meest gebruikte methode van deze gegevens in de vorm van het papier logboek blijft logboekregistratie. De komst van personal computing in de late jaren 90 bracht de eerste digitale logboeken, meter specifieke diabetes managementsoftware. Elke meter bedrijf had een stimulans om mensen met behulp van hun technologie uitsluitend, dus er waren geen investeringen in een communicatie-platform dat interoperabele in verschillende typen meter was.

Terwijl de digitale logboeken artsen de mogelijkheid toegelaten voor toegang tot deze rijkere set van gegevens en beter bij de behandeling van de patiënt, diende de meter fabrikant software als een beperkende kracht voor artsen omdat het omslachtig en tijdrovend karakter van meerdere onverenigbaar software pakketten en kabels van meter fabrikanten.

De twee meest gebruikte communicatie-platformen – papier logboeken en meter programma's – elk hebben hun eigen nadelen. Als gevolg van de overlast van het handhaven van een logboek, mensen vaak weglaten belangrijke informatie, onjuiste nummers schrijven, zijn inconsistent in logboekregistratie, of vergeten om naar hun check-ups. Mensen met behulp van digitale logboeken vaak niet ter aanvulling van hun bloed glucose lezingen met informatie die is verzameld terwijl u niet achter de computer — zoals dieet, activiteit en stemming. Ten grondslag liggen aan beide benaderingen is het grotere probleem van de sporadische communicatie met artsen en Diabetes opvoeders.

Simpel gezegd, is de meettechnologie diabetes de communicatie-platformen die worden gebruikt om de patiënt/arts feedback voorbijgestreefd. Diabetes managementoplossingen voor de toekomst moeten deze technologieën in een eenheidsoplossing samenvouwen. Gegevens rond bloed glucoseniveaus, lichaamsbeweging, voeding en medicatie gebruik dient te worden verzameld en doorgegeven op een constructieve manier aan artsen, coaches, familieleden en anderen die vervolgens aan de belofte van een gezonde, actieve diabetes beheersplan werken kunnen.

Profiteer van de moderne technologieën die letterlijk bij onze vingertoppen zijn: mobiele apparaten. Voor de eerste keer bouwen technologiebedrijven buiten de diabetes apparaat verwerkende industrie de interoperabele communicatie-platformen. Als deze interoperabele communicatie-platformen alom aangenomen worden, zal klinieken zitten kundig voor hele bevolkingen in real-time controleren. Klinieken kunnen diabetes care parameters vaststellen en controleren van personen die zijn op een hoog risico op gezondheidsproblemen, geven extra aandacht en begeleiding als dit nodig is.

Hoewel het voor de gezondheidszorg aan te passen aan deze verandering in technologische landschap duren kan, zijn er verschillende mobiele oplossingen voor diabetes management die nog beschikbaar is voor consumenten. Bedrijven zoals Telcare, iBGStar, en Glooko hebben aangeboden de diabetes Gemeenschap een hint naar wat deze grotere behandeling paradigma's eruit zou kunnen zien.

Ik denk dat dit is niet alleen de toekomst van diabetes beheer, maar ook de toekomst van de preventieve geneeskunde. Spoedig meting en het beheer zullen niet te onderscheiden, en check-ups zal niet eindigen na het verlaten van het kantoor van de dokter.

Holly McGarraugh was de President en Chief Executive Officer van Apieron, Inc. 2008-2010. McGarraugh heeft meer dan 20 jaar ervaring in de medische hulpmiddelen. Ze trad Apieron als Vice President Marketing in januari 2008. Ze was eerder Vice President van wereldwijde marketing voor in vivo producten bij Abbott Diabetes Care waar ze leiden commercialisering inspanningen, met inbegrip van klinische aanvaarding en terugbetaling, voor de continue glucose controle; een nieuw productcategorie. Abbott Labs gevormd door de verwerving van TheraSense, een start-up waar McGarraugh als Vice President van Marketing en Professional betrekkingen diende Abbott Diabetes Care. McGarraugh diende als directeur van klantenservice en Marketing en Vice President van kwaliteitsborging en regelgevende zaken van Lifescan Inc. (een divisie van Johnson & Johnson). Ze was een vroeg lid van Lifescan Inc. McGarraugh houdt een M.Ed. in het medisch onderwijs aan de Vanderbilt University en een BS in dieetleer aan David Lipscomb University. McGarraugh is momenteel overleg voor medische instrumentenbouwers en is een adviseur van Glooko.

Link: WellWithMe en Jog van oorlog: een uitzonderlijke Code-a-thon succesverhaal

No comments:

Post a Comment