Sunday, March 3, 2013

Zelfbouwer heeft gevochten kanker, klom 'The Seven Summits,' geworsteld met... - Atlanta Journal Constitution (blog)

Hugh Morton, voorzitter van Jonesboro gebaseerde Peachtree huizen, heeft drie zware ones geconfronteerd — klimmen naar de top van de hoogste bergtoppen van elk van de zeven continenten, proberen te weerstaan de recente huisvestingscrisis als een zelfbouwer en bestrijding van kanker.

Tegen de tijd Morton bereikt zijn laatste top — Vinson Massif in Anarctica in 1999 — minder dan 70 mensen in de wereld had beklommen "De Seven Summits." Morton doorstaan min-40 graden temperaturen, zware winden en de aanblik van drie mensen, bevroren in de sneeuw, die omgekomen bij hun poging.

De meeste van zijn beklimmingen zijn aangebracht terwijl hij liep een huizenbouw bedrijf dat bloeide wanneer metro Atlanta in de jaren negentig groeide en de eerste helft van de jaren 2000. Maar de ineenstorting van vanaf 2007 vastgoedmarkt zwarte inkt omgezet in rood, dwingen Morton om te kiezen tussen bail out of terugbetaling van bergen van schuld met geld dat hij niet hebben. Terwijl worstelen met dat probleem, werd hij gediagnosticeerd met lymfoom.

A: mijn vader deed sommige homebuilding en sommige bezit van de huur eigendom. Hij wist niet namby-pamby ons. Hij geloofde in het maken van me werken. Ik zou bakstenen lag toen ik 8 jaar oud was. Ik denk dat dat was nuttig omdat er een heleboel werk betrokken en veel ongemak. Het bereid me voor een sport als alpinisme.

Wat ik leerde was de waarde van persistentie. U niet het beklimmen van een berg met een grote sprong. U doet het een stap op een tijd en een trek van het touw op een moment. U blijven doen en niet stoppen — hoewel de omstandigheden moeilijk en u stoppen wilt omdat het koud is en je zou eerder terug in uw slaapzak. U gooien niet in de handdoek wanneer de dingen taai.

Mijn vader had een filosofie: het leven is niet wat u kunt krijgen (monetarily), het is hoeveel ervaring u kunt hebben. Toen ik 7 was, waren we op reis door een zandstorm in New Mexico. Ik was erg bang. Mijn vader zei, "gewoon ontspannen. Dit is een ervaring die u nooit zult vergeten." Ik heb nooit.

A: Ik heb in wandelen toen ik in de Boy Scouts. Toen ik 39 was, ging ik op een tocht naar het basiskamp van de Mount Everest en ik kreeg gefascineerd door het. Ik kwam terug met het idee dat ik wilde wat tijd om te beklimmen. Iets in mij gehouden duwen me naar het doel van de beklimming van de seven summits.

Ik heb veel van de opleiding eerste. Ik leerde de waarde zware rugzak klimmen Kennesaw Mountain en in het noorden van Georgië bergen. Ik ging naar school ijsklimmen op Mount Baker in de staat Washington.

In 1992, na klimmen naar de top van Mt. Everest, ik viel bijna van die berg — een 7.000 dropvoet — op de weg naar beneden. Mijn bril had bevroren omhoog en ik miste een stap. Ik gleed uit, maar was in staat om mijn dia arrestatie door flipping mijn lichaam en mijn ax vetmesting in het ijs.

Coming down a mountain is risicovoller dan omhoog. De manier waarop die je benen zijn gemaakt, je bent veel stabieler omhoog. You got stijgijzers, je hebt een bijl ijs. Als u glijden, zult je net vallen op je buik. Maar wanneer u bent naar beneden, je voeten onder u kunnen komen. De meeste van uw ongevallen zijn op de weg naar beneden omdat mensen moe bent, u minder alert bent en het weer begint verslechtert.

Tijdens de beklimmingen waren er vele malen ik heb ontmoedigd. Maar ik heb tunnelvisie. Als ik iets te beginnen, heb ik om het te beëindigen.

A: Ik heb mijn eigen huizenbouw bedrijf gelanceerd in 1991. Ik groeide het langzaam en geleidelijk, het maximaal 220 huizen bouwen in 2006 voor inkomsten van ongeveer $40 miljoen.

Je moet houden van 200 veel komen te voeden 200 huizen per jaar. Maar wanneer de woningmarkt gestopt zoals zij heeft gedaan in 2007, de percelen nog kwamen maar er geen huizenkopers waren. 2009 Waren er 149.000 bouwkavels zit in de metro gebied.

We eindigden in een schuld squeeze. Een heleboel mensen gooide hun handen in 2008. Ik verloor mijn advocaat, aannemers, leveranciers. We waren klauteren, proberen om een andere route te vinden. Als een parcours op een berg niet werkt, probeert u naar een andere vinden.

Met het uitbreiden van Fort Benning vonden we een kans in Columbus. We gingen er om te bouwen in 2008, omdat we wisten dat we hier niet zou overleven. Veel van onze onderaannemers waren verhongeren en ging met ons.

We er inkomsten gegenereerd om te proberen om direct aan de bankiers en kredietverstrekkers hier doen. Alles wat die we Columbus geboekt ging te betalen iemand hier. Mij got afhelpen van 20 miljoen dollar aan 22 miljoen dollar in de schuld tot nu toe, maar hebben meer te gaan.

Als ik had niet gegaan naar Columbus, zou waarschijnlijk de deuren hebben gesloten. Ik wilde niet tot het dossier voor faillissement. U stoppen gewoon niet.

A: Ja. Ik kan niet helpen, maar denk dat stress van deze lead industrie geholpen om mijn lymfoom. De artsen houden gewoon vertellen me om stress te verminderen. Ze denken dat er een correlatie tussen stress en verminderen uw immuun systeem.

Ik heb doorgemaakt chemotherapie en ik ben nog steeds bezig met sommige onderhoud chemotherapie. Ik verloor een hoop kracht uit. Ik veel gewicht heeft verloren. Maar meestal, chemotherapie slaat u neer mentaal. Soms je voelt dat je wilt huilen of schreeuwen op mensen. Ik ben meestal meer dan dat zelfs.

U niet ontdoen van lymfoom, maar u het slaat terug. Ik ben nu symptoom gratis, maar het zal terugkomen. Op een gegeven moment weet ik dat ik zal moeten meer intensieve chemotherapie opnieuw doen.

A: de huisvestingscrisis. Ik ging voor maanden en maanden moeten nemen iets om te slapen. Je geest wakker u proberen uit een oplossing te vinden. Het is niet een leuke tijd.

En wat bergbeklimmen, is er uiteraard enkele fysieke en emotionele stress. Maar niets van het duurt zo lang als de huisvestingscrisis. We geweest in het voor meer dan vijf jaar. Het zal niet eindigen. Die, op zich, kan ertoe leiden dat de hoop verliezen. Het wordt gesleept naar beneden zo veel van mijn vrienden en medewerkers.

Hoewel ik niet een grote bouwer nu ben, ben ik trots dat ik ben nog steeds hier. De sleutel tot leven is hardnekkigheid. U moet drukken op, of je probeert te lopen van een marathon, krijgen een universiteitsgraad, schrijven van een boek of een berg beklimmen. U hangen daar totdat u het gedaan te krijgen.

Elke week, heeft zondag Business Editor Henry Unger een openhartig gesprek, genaamd "vragen voor the Boss, te 5" met een hoogste stafmedewerker in Georgië. Enkele opmerkingen worden bewerkt voor lengte en stijl.

No comments:

Post a Comment