Tuesday, June 4, 2013

Voor sommige huiseigenaren is een huis acanvas - Jackson zon

SEATTLE-Het is moeilijk te missen de enorme 20-voet-dekkende Amerikaanse vlag aan de kant van Richard Ormbrek huis. Samengesteld uit ongeveer 180 tegels beschilderd met scènes van Americana tegen een achtergrond van rode en witte strepen, springt de vlag van de oranje cederdakspanen met verkeer stoppen audacity.

Dit is eigenlijk de tweede grote kunstproject dat Ormbrek heeft gezet van het huis dat hij met zwager Bruce Edenso deelt. De eerste — een traditionele Haida Indiase totem huisontwerp, waarvoor de gehele kant van het huis — was geschilderd in 1975 en maakte het huis iets van een lokale bezienswaardigheid.

Maar weinigen hebben de neiging — of het lef — om te zetten hun eigen huis in "dat huis", om hun eigendom beschouwen als een gigantisch doek te wachten om ontdekt te worden.

"We nodig hadden om te schilderen van onze Parlement hoe dan ook," zegt Ormbrek. "En terwijl we over de kleur piekeren waren, hebben we besloten om onze huis eruit als een Longère."

Ormbrek van overleden vrouw Judy, een Tlingit-Haida, pakte de totem ontwerp, dat de Ormbreks geprojecteerd van bovenop een auto over de straat terwijl hun vriend Steve Priestly geschilderd in de regels.

Buren gaapte als het huis werd omgevormd, maar slechts één leek voor de geest, uit angst voor dat het zou neerhalen eigenschapswaarden. Tot nu toe lijkt het, de Totem huis heeft gedreven eigenschapswaarden in een van de heetste buurten van Seattle, noch invloed had op de wederverkoopwaarde van het huis zelf.

"Ik krijg biedt elke week om te kopen mijn huis," zegt Ormbrek. "Natuurlijk ben ik niet van plan op de verkoop van het huis-het is een heel bijzondere plek."

Keith Wong, een agent in San Gabriel, Californië, voor de nationale real estate brokerage Redfin, zegt dat de prijs en de locatie van een huis zijn belangrijker dan de esthetiek in strakke markten.

"We opvoeden onze klanten om te kijken voorbij cosmetica," zegt Wong. "Als een huis goede botten heeft, het heeft veel potentieel."

Vergeet niet dat het is een fijne lijn tussen bijzondere en smakeloos, Wong adviseert voor degenen die overwegen een creatieve makeover aan hun huis. En overwegen hoe lang u verblijft er.

"Als u van plan bent op het verkopen van uw huis op elk moment snel, is het beste te houden aan cosmetica en houden met de kenmerken van de buurt architectonisch," zegt hij.

Jay Pennington van New Orleans zet een draai aan dit voorstel toen hij zijn tuin voor het hosten van een jaar durende muzikale kunstinstallatie aanbood. De dubbele veel hij in 2007 kocht kwam met een vervallen, ongeveer 250-jaar-oude Creoolse huisje op de eigenschap die Pennington wilde gebruiken op een creatieve manier past bij de geest van New Orleans.

Een DJ, performer en kunstenaar manager die ook door de naam Rusty Lazer Pennington gaat is doordrenkt van de kunstwereld door zijn werk als co-directeur van New Orleans Luchtbrug, een not-for-profit organisatie die mogelijkheden voor kunstenaars biedt. Pennington, kwam samen met Brooklyn-based straat kunstenaar Swoon en New Orleans luchtbrug codirecteur Delaney Martin, met het idee van een muzikale dorp gemaakt van de geborgen overblijfselen van het huisje.

Na het verkrijgen van stad toelaat, Martin en kunstenaar Taylor Lee Shepherd gepaard kunstenaars met bouwers om te maken een sloppenwijk lotgrootte met negen hutjes die wheezed, thrummed en plinked als volledig functionerende instrumenten.

De buren waren bijna universeel positief en nam deel aan het project — van het helpen om af te breken de cottage aan het verdedigen van Pennington van de ene neighbor die het project als "trashy" bekeken en geprobeerd om het te sluiten.

"Het is New Orleans — de mensen houden van muziek hier," zegt Pennington. Hij zei dat buren dat de cottage was niet afgebroken en door een nieuwe, uit-van-teken huis vervangen.

Hij de grens bij vrienden camping in zijn tuin voor Mardi Gras, aan te dringen dat ze bouwen een privacy hek respect te tonen voor de buren. Het hek werd gebouwd in een dag, tarwe-geplakt met een ontwerp door Swoon, en nu is een stuk van het deel van de archivering collectie aan het New Orleans Museum of Art.

Optredens van "The Music Box," heeft zoals het project werd genoemd, 15.000 bezoekers en tal van artiesten die de instrumentale gebouwen speelde. Het eindigde in mei 2011 na vier maanden van gespreide voorstellingen. Grootste deel van het werd ontmanteld en de stukken die zijn opgeslagen in een permanente muzikale gebouw dat bekend staat als Dithyrambalina moet worden gebruikt.

Pennington deelt zijn eigendom nog steeds met het project art director, Eliza Zeitlin, die woont in de permanente structuur ze gebouwd voor het project — samen met haar menagerie van 30 dieren.

No comments:

Post a Comment