Wednesday, April 3, 2013

Legendarische Film criticus Roger Eberts kanker terugkeert, neemt verlof...

Roger Ebert verwoestende kanker is teruggekeerd, dwingen de legendarische filmcriticus te nemen wat hij noemt een "leave van aanwezigheid" van zijn taken bij de Chicago Sun-Times, waar hij heeft gewerkt voor precies 46 jaar.

"De pijnlijke breuk die het moeilijk voor me maakte te lopen heeft onlangs zijn geopenbaard als een kanker," schreef de geliefde Ebert, 70, in zijn online dagboek dinsdag. "Het wordt behandeld met straling, waardoor het onmogelijk voor mij om te wonen zo veel films als ik vroeger. I have been watching meer van hen op screener opgehaald dat de studio's zijn zo vriendelijk genoeg om naar mij te sturen...

"Op dit punt in mijn leven, naast schrijven over films, ik kan schrijven over wat het is om te gaan met uitdagingen op gezondheidsgebied en de beperkingen die zij op u kunnen dwingen. Het stinkt echt dat de kanker is teruggekeerd en dat ik te veel dagen in het ziekenhuis doorgebracht heb. Dus op slechte dagen die ik kan schrijven over de kwetsbaarheid bij ziekte. Op goede dagen, kan ik extatisch over een film zo goed het vervoert me buiten ziekte, wax"de Chicago schat toegevoegd.

Ebert — een Pulitzer Prize-winnaar die werd een huishouden naam co-hosting movie review toont met de late Chicago Tribune filmcriticus Gene Siskel en later met columnist Richard Roeper – werd eerst gediagnosticeerd met schildklierkanker in 2002 en kanker gezwellen in zijn speekselklieren in 2003. Helaas, complicaties van de verwoestende ziekte en vele chirurgische ingrepen liet hem zonder een onderkaak of de mogelijkheid om te eten of te spreken.

Helaas, er zijn gezondheid strijd niet eind — Ebert gebroken zijn heup in 2008 en opnieuw in December. Zijn meest recente schade, die het moeilijk voor hem om te lopen maakte, werd onlangs gediagnosticeerd als kanker. Hij ondergaat momenteel straling behandelingen.

In de tussentijd zal Ebert blijven coördineren met filmmakers Martin Scorsese, Steve James en Steve Zaillian op een bio-documentaire over zijn leven en verdiepingen carrière. Hij blijft ook actief over sociale media, RogerEbert.com en digitale Ebert, die wordt geleid door zijn toegewijde vrouw, Chaz.

Ebert zegt dat hij ook te schrijven en Bekijk films op basis van geselecteerde zal blijven. Zijn aankondiging kwam aan de vooravond van zijn 46e verjaardag als de filmcriticus voor de Chicago Sun-Times.

No comments:

Post a Comment