Saturday, February 9, 2013

Bijwerkingen Review

Bijwerkingen, de nieuwste en eventueel een van de laatste film van fan favoriet regisseur Steven Soderbergh maakt gebruik van de achtergrond van de Big Pharma een zeer persoonlijk karakter verhaal te vertellen. Ondanks vele bekende projecten zoals Magic Mike, de Oceaan Elf trilogie en verkeer, heeft Soderbergh weten te blijven geaard in teken-gerichte drama – met een divers CV van films, waaronder een aantal met name unieke projecten. Terwijl slechts een paar Soderbergh films heeft geleid tot blockbuster bespreekbureau winsten, verwachting is altijd hoog- en de directeur zelden teleurstelt zijn fans.

Globaal, Soderbergh's succes geweest overeenstemming maar subtiele-te vertrouwen op kwaliteit verhalen en boeiend voorstellingen, niet franchise branding, om het publiek. Levert de directeur, die heeft geflirt met het idee van pensioen (of ten minste een sabbatical film), een andere stevige drama in bijwerkingen?

Dankzij de krachtige prestaties van zijn leads, Jude Law en Rooney Mara, samen met een cast met Channing Tatum en Catherine Zeta-Jones, geeft de film een solide platform voor Soderberghs filmmaker sterke punten. Bijwerkingen is een overtuigend stuk van monteren die zorgvuldig het primaire onderwerp deconstrueert – om alleen weer te geven van een veel meer intelligente idee in zijn kern. Doelgroepen kunnen zien wendingen en bochten vooruit van de hoofdpersoon, en een paar fundamentele plot lijnen zijn verpakt-up een beetje te netjes in het derde bedrijf, maar de bijwerkingen levert nog steeds een veel rijkere verhaal dan de aanhangwagens aangeven. Op het oppervlak, het kan gemakkelijk worden afgedaan als een generieke psychologische thriller maar een aantal van de film beter momenten afhankelijk van verrassingen die (gelukkig) uit de marketing-wat betekent dat bioscoopbezoekers die bijwerkingen zien een veel dwingender progressie vindt dan ze oorspronkelijk gedacht zou hebben achtergelaten.

Zoals de meeste thrillers, hoe minder je weet over Soderberghs film beter maar voor iedereen die onbeslist is, het fundamentele verhaal volgt de problemen van Emily (Mara), een barman die de man van haar dromen, Martin Taylor (Tatum) vindt-alleen om haar Cinderella-verhaal keerde door zijn onverwachte arrestatie. Vier jaar later, op het moment van Martin's vrijlating uit de gevangenis worstelt Emily om te passen in hun leven samen-komen onder de hoede van psychiater Dr. Jonathan Banks (wet). Echter, na het proberen van verschillende stemming-verbeterende medicijnen, die leiden meer problemen dan oplossingen tot, banken stemt in met het voorschrijven van Emily met een verschillende medicamenteuze therapie, Ablixa. Het resultaat? Leven-veranderende "bijwerkingen" voor de betrokkenen.

Zoals eerder aangegeven, de verhaallijn (geschreven door Scott Z. Burns) verkent veel grond maar een gestage tempo bouwt met succes-op eerdere scènes, waardoor ruimte voor kleine subtiliteiten om te helpen ontwikkelen van een rijke overkoepelende verhaal. Terwijl bioscoopbezoekers zou kunnen krijgen overweldigd door enkele van de onderling verbonden draden, niet te vergeten een heleboel snel voortbewegende legalese, bijwerkingen van moment tot moment biedt een aantal fascinerende bochten. In tegenstelling tot soortgelijke films, wendingen in de plot grondig worden ontwikkeld (bijna tot een fout) en ter bevordering van het verhaal-in plaats van te vertrouwen op gimmickachtige schok waarde alleen bestaan.

Een aantal grote namen (en frequente Soderbergh medewerkers) zijn aanwezig in de cast, maar als de plot, bekende gezichten verbeteren alleen succes van de film. Boeiende acteurs verkopen een aantal belangrijke verhaal momenten-narratieve beats die in minder getalenteerde handen kunnen hebben anders kreupel bijwerkingen geloofwaardigheid. Oorspronkelijk, Blake Lively werd gegoten in de leiding, en de actrice heeft regelmatig de schuld als de reden bijwerkingen, vroeger met een adellijke titel bittere pil, zijn oorspronkelijke financiers verloren.  We zullen nooit weten levendige is nemen op Emily maar Mara slaagt, nogmaals, als een opvallende-spelen een heel ander karakter dan haar Oscar-genomineerde beurt als Lisbeth Salander in David Fincher meisje met de aanpassing van de Dragon Tattoo (onder andere memorabele rollen). Gezien het feit dat depressie en voorschrift drugsgebruik zijn belangrijke factoren in de film, Emily vitrines een complexe scala van emoties (inclusief gebrek aan emotie) en Mara mist nooit haar merk.

Ook de wet en Zeta-Jones zijn bevoegde als Dr. Banks en Dr. Siebert, respectievelijk. Wet een grotere rol speelt en, uiteindelijk, levert een scherpe maar de herkenbare prestaties – zonder echt uitdagend de acteur die stap buiten zijn normale charmante maar intens routine. Nog steeds, recht met succes serveert het verhaal bij de hand- en is verantwoordelijk voor een aantal echt scherp ontmoetingen. Zelfs na het succes van Magic Mike en 21 Jump Street waarin zowel profiteren van solide Channing Tatum bochten, bepaalde kijkers blijven sceptisch van de acteur. Gelukkig, Martin Taylor is een andere goede vermelding voor Tatum van CV-dat hopelijk bieden bioscoopbezoekers overtuigen zal dat hij meer dan alleen een vierkant-jawed voormalige-stripper is.

Boeiende persoonlijkheden, samen met die boeiende verhaallijn, hold-up gedurende een groot deel van de film – alleen lijden aan een lichte falter in de buurt van de finish. Helaas, terwijl de meerderheid van de film weerhoudt van betutteling zijn publiek, zijn een paar laatste verhaal beats overdreven-ingewikkeld – alsof Soderbergh de behoefte voelde om verbinding maken met elke pixel. Kant effecten speelgoed met een interessante morele dubbelzinnigheid-uitdagende belangrijkste personages (en het publiek) aan te passen hun wereldbeeld, maar tegen het einde, het wordt allemaal gesluisd in een relatief traditionele lens van de waarheid. De derde akte bevat tal van briljante momenten maar een paar van hen zijn ingewikkelde door minuut details vragen die de meeste publiek nooit zou hebben gevraagd uit te leggen. Voor een film die is als zorgvuldige en subtiele als bijwerkingen, is het laatste half uur verrassend openhartig – laat niets aan speculatie.

Natuurlijk, een paar buitensporig ingewikkelde karakter dynamiek en neus scènes geen afbreuk doen aan het algehele succes van bijwerkingen. Er is heel wat te vieren in de film – geweldige performers en een slimme verhaallijn, onder andere handelsmerk Soderbergh nietjes. Ondanks steriele arts kantoren en stijve Hof kamer gangen is er een leven aan de directeur cinematografie dat zelfs de meest bekende set-ups ver boven de normale genre thriller tropen verheft. Bijwerkingen is niet alleen een slimme film, er is schoonheid in zijn uitvoering – zelfs als pogingen om te komen volledige cirkel onderboden enkele van de meer interessante morele quandaries langs de weg aan de orde gesteld.

Bijwerkingen 106 minuten rijdt en is gewaardeerd R voor seksualiteit, naaktheid, geweld en taal. Nu spelen in theaters.

More Info: Tand abces