Thursday, February 28, 2013

Omar Henry sterft op 25 van kanker - ESPN

Junior middengewicht vooruitzicht Omar Henry was slechts een paar dagen weg van de grootste strijd van zijn jonge carrière, een 16 november nationale televisie-optreden in het main event van de Showtime "ShoBox: The New Generation" serie.

Maar kort na aankomst in Zuid-Florida voor de strijd tegen Juan Ubaldo Cabrera, Henry ging voor een run en ervaren ernstige pijn pijn in de onderbuik. Hij ging naar de noodsituatieruimte, waar hij werd gediagnostiseerd hem met galstenen en een vergrote lever, en hij werd gedwongen terug te trekken uit de strijd.

Na de terugtrekking uit de strijd met Cabrera, vertelde Henry--die zou zijn op 8 februari 26 geweest--zijn bezoek aan de noodsituatieruimte.

"Mijn lever was zo gezwollen dat de arts vroeg me als ik was geweest in een auto-ongeluk," Henry zei. "Toen ik vertelde hem dat ik niet had in een auto-ongeluk, hij vertelde me dat ik erg gelukkig was te hebben niet deelgenomen aan een bokswedstrijd in deze toestand. Hij zei dat ik kon hebben gemakkelijk gescheurd mijn lever als ik de ring ingevoerd op dit moment.

"Terugkijkend, ik denk dat er symptomen waren terug in Californië (waar hij was geweest opleiding), maar als je in opleiding er zijn altijd pijnen en pijnen die u probeert te negeren. Als teleurgesteld als ik ben op dit ogenblik, helpt het dat de artsen gezegd dat ik zou hebben mijn leven riskeerde had ik niet geleerd over mijn kwalen."

Op 9 januari, dit bericht verscheen op zijn Facebook-pagina: "Ik heb precies minder dan 1 maand verlaten tot mijn 26th Verjaring, 8 februari. Ik woon hopelijk om het te zien. Ik heb echt steeds veel steun met vriendelijke woorden en gebeden van over de hele wereld met deze strijd met kanker. Dank u en ik zal blijven vechten voor ons!!! "

Op zondag was er een ander bericht: "aan al mijn vrienden en trouwe fans ik wil meedelen dat ik ben de strijd tegen de strijd van mijn leven tegen een ziekte bekend als galblaas kanker. Terwijl ik in deze huidige toestand ik ben vechten met mijn familie van mijn kant en ik zal niet naar beneden voor de telling. Ik ben een kampioen die heeft gekozen om te vechten."

"Dit is een echte menselijke tragedie voor een jonge man van slechts 25 jaar en zo veel energie om zijn leven weggenomen te hebben. De Here, geven, en de heer wegneemt. Gezegend zij de naam van de heer, "promotor Don King zei in een verklaring gegeven aan ESPN.com.

Gedrongen en sterk, Henry, 60-5 als amateur, werd prof in 2008. Bekend om zijn bokszak macht, scoorde Henry een tekenreeks van sensationele uitsparingen, met inbegrip van zijn carrière met vijf opeenvolgende eerste ronde stilleggingen openen. Hij werd genoemd naar ESPN.com het vooruitzicht van de top 25 lijst aan het einde van 2009.

Na een ruzie met promotor Top Rank en manager Cameron Dunkin, Henry, die had geleefd in Oakland, Californië, uiteindelijk getekend met koning in 2011.

Henry leed de enige smet op zijn record in December 2011 wanneer hij een tweede-ronde-technische draw met Lester Gonzalez in een strijd die was gestopt vocht toen Gonzalez leed een gesneden uit een toevallige kopstoot en was niet in staat om door te gaan.

Henry, die Puerto Ricaanse was, boxed gewoon eens te meer, een besluit van de 10-ronde overwinning tegen Tyrone Selders afgelopen juni.

More Info: 4 Gewicht krijgen verontrust-wanneer genoeg is genoeg

No comments:

Post a Comment