Saturday, February 23, 2013

Geconfronteerd met kanker samen, op de derde maandag van elke maand — MSNBC

In deze week "Foot Soldiers" segment, host Melissa Harris-Perry geprofileerd Cynthia Sansone en Rachel De Molfetto, twee Long Island zusters die lopen van Racine Salon & Spa in Islip, NY Op de derde maandag van elke maand, ze openen hun deuren voor vrouwen kankerpatiënten en verwennen hen met een scala aan gratis diensten salon. Hun verhaal is verteld in de HBO korte documentaire "Maandag op Racine," genomineerd voor een Academy Award deze zondag nacht.

Ik was eigenlijk zittend op het strand door mijn huis ongeveer tien jaar geleden, en mijn moeder altijd opduikt in mijn hoofd. Ze overleed in 1989 van borstkanker. Hoewel herinneringen vervagen naarmate de tijd vordert, ze achtervolgt me–she werd behandeld met een heleboel indignities in de jaren ' 80. De jaren ' 80 was het decennium van AIDS; mensen waren onzeker over mensen ziek, en toen ze begon te verliezen haar haar, de salon dat ze ging naar wist niet hoe om haar te helpen. In feite, kan ik herinner me hoorzitting mensen fluisteren als haar haar begon te vallen uit!

Ik dacht, "Gee, we hebben een salon, why don't we do iets om te helpen de vrouwen in onze Gemeenschap met hun schoonheid behoeften." Dus belde ik mijn zus die Rachel en ik het idee aan haar doorgegeven en ze zei: "Grote, laten we het samen en zie hoe we can work it out." Dus dat was echt het ontstaan van het idee van het doen van het.

We doen alles van massages en gezichtsbehandelingen, nagels en tenen. We doen een heleboel hoofd scheren. Voor het record, kan dat bepaalde service–any de vrouw of om het even wie komen in op elk gewenst moment en hebben die dienst gedaan. We realiseren ons dat sommige mensen kan niet tot dat derde maandag wachten om hun haren hebt geknipt of geschoren. Dus ze weten, en de meisjes zijn voorzien en zij hebben hun scripts, en ze weten precies hoe omgaan met de enorme hoeveelheid mensen die op een dagelijkse basis komen.

Vrouwen willen niet worden gekoesterd. Wij zijn de aanmoedigers. Dus als u door de deuren komen, het duurt een heel bijzondere merk van de vrouw. En wij vinden dat wij zeer ontzag geïnspireerd door de vrouwen die hier komen in. Ze uiteindelijk op de leraren. Ze zijn de wijzen. Zij beëindigen omhoog leert ons iets met hun kracht en hun moed.

Het helpt om ons het script in het weten van wat te zeggen, wanneer die vrouw komt om haar hoofd geschoren, en we moeten houden van haar hand. Nu hebben we de dialoog om te weten wat te zeggen. Niemand wil horen wanneer je in 4e etappe cancer–when je hebt de helft een Long, je bent lopen rond met een IV– "Oh, je kijkt goed!" Die de f — wil horen dat? Gratie mijn doos van crudité, maar... niemand wil horen "oh je kijkt goed!" We hebben geleerd, mensen die ze willen kunnen spreken.

Wat was het zoals krijgen benaderd over het maken van de documentaire maandag op Racine, en wat was het proces zoals voor u en uw zuster?

Ik was iets meer dan de maan. Ik dacht dat het was de grootste ding in de wereld. De directeur van deze film Cynthia Wade is ware Renaissance vrouw, en daarmee bedoel ik dat ze heeft een visie op de toekomst. De producent Robin Honan, is een andere briljante vrouw.

Mijn zus vond in tijden dat onze privacy werd wordt binnengevallen. Begrijpelijk, krijg ik het. Wanneer ze doen verschillende neemt hier moesten, hadden ze minder geduld...Ze voelde alsof hier een vrouw haar verhaal vertelt, en omdat een vrachtwagen doorgegeven door ze moest het opnieuw doen. Ze was mild peeved door, waar ik dacht dat het was de grootste ding, ik denk dat het is het grootste ding, en ik ben vernederd. Ik denk dat het is verbazingwekkend.

We zijn het verkennen van het land met de film, en we hebben gewonnen heel wat awards Jury selecties, publiek awards, eervolle vermeldingen. Ik wist op zijn minst dat onze film zou gaan om te krijgen in de benoeming. Ik wist het. Het is over het feit dat de som van alle delen, onder dit dak, met een idee, kun je iets gebeuren. Wat ze zeggen, het duurt een dorp? Kunt u iets gebeuren.

Ik ben zo opgewonden, omdat ik zou willen ontmoeten James Gandolfini. Mijn zus zou willen ontmoeten Daniel Day-Lewis. Alles wat ik wil doen is horen de snuift en luide ademhaling van Tony Soprano (lacht). Alle komedie opzij, mijn zus en ik zijn twee meisjes die ging naar school in Brentwood, Long Island, en we zijn gewoon normale gals met grote hart, en wij willen doen wat we kunnen, met name ter ere van onze prachtige moeder, Mildred. Voor elk van dit gebeuren, en voor alle van dit licht schijnen op ons, is het buitengewoon.

Heeft u nog plannen voor de toekomst of doelstellingen als het gaat om de maandagen op Racine? Wat biedt de toekomst voor u kerels?

Mijn droom zou zijn dat wanneer u op de oncoloog ' office, die meer formeel wanneer krijg je de diagnose en hij kaarten uit uw treatment–the chemo en je krijgt een recept voor Racine of een andere salon zoals wij die voor haar van vrouwen zorgt, radiation–that huid, en nagels. Omdat de mensen zijn zo bang van het gif dat de chemo u geeft, wil op dat moment ik om te zien iets als de Body-Mind-Spirit wordt ingebed in de chemische oorlogvoering die gaat over om te schep daarmee in balans.

Ik voel me alsof er veel vrouwen die er die alleen zijn, die niet hebben een netwerk van familie of vrienden omheen om hen te helpen. Het moet komen omdat we dit als een natie, als een wereld vechten. En we hoeven the sisterhood en we hoeven sommige veranderingen te komen op zijn plaats.

More Info: De mogelijkheid om aandacht is verloren met de leeftijd

No comments:

Post a Comment