Wednesday, May 22, 2013

Dr. Jon Hallberg: Diabetes behandeling doelen gemist - Minnesota Public Radio

Code voor audio player: < iframe titel = "minnesota_news_features_2013_04_23_hallberg_diabetestreatment_20130423_64s_player" type = "text/html" width = "319" hoogte "83" src="http://minnesota.publicradio.org/www_publicradio/tools/media_player/syndicate.php?name=minnesota/news/features/2013/04/23/hallberg_diabetestreatment_20130423_64 =" marginheight = "0" marginwidth = "0" frameborder = "0" allowFullScreen >< / iframe >

ST. PAUL, Minn. — minder dan de helft van de Amerikanen gediagnosticeerd met diabetes komen belangrijke behandeling doelen, volgens een studie in het laatste nummer van de New England Journal of Medicine.

Ongeveer 19 miljoen mensen in de Verenigde Staten zijn gediagnosticeerd met diabetes. De studie onderzocht duizenden gevallen van 1999 tot en met 2010, met inbegrip van Type 1 en Type 2 diabetes.

MPR van Tom Crann besproken de resultaten deze week met Dr. Jon Hallberg, een arts in de familie geneeskunde aan de Universiteit van Minnesota en medische directeur van de molen stad kliniek in Minneapolis.

Dr. Jon Hallberg: Het hangt af van hoe je het bekijkt. Ik veronderstel dat dit is een van die 'cup is half vol of half leeg' [situaties]. We doen beter in sommige opzichten, in termen van bloedsuiker controle, bloeddruk, cholesterol, sommige van die doelstellingen. Maar roken is niet veranderd, en zelfs in de beste gevallen, zijn slechts ongeveer de helft van de mensen met diabetes in dit land voldoen aan deze doelstellingen.

Hallberg: In de eerstelijnszorg, het is elke dag, elke helft-dag. Ik bedoel, ik weet dat alleen gebaseerd op mijn nummers, 10% van mijn patiënten zijn diabetische en dat echt past bij een typische kliniek.

Hallberg: Als het Type 2 diabetes, iets dat niet zal vergen insuline, is ten minste op het eerste, ik denk dat de enige manier om dit te breken het soort van uit elkaar, want er zoveel verschillende factoren in het spel hier zijn. U praten over bloeddruk en cholesterol en de suiker niveaus zelf, en dus u bijna moet beginnen met een ding echt concentreren op dat, maar niet de andere dingen uit het oog verliezen.

Hallberg: We weten allemaal dat het heeft te maken met hoge bloedsuikerspiegel niveaus... Het is niet dat het niveau dat is hoog het probleem in en van zichzelf is. Het is in de tijd. Het is niet vandaag. Het is niet morgen. Het is in de grote regeling van dingen, dat dag na dag, hebben hoge bloedsuikerspiegel niveaus, irriterend bloedvat voeringen, dat is het probleem. Dus als ze hebben een effect op de kleine bloedvaten, is dat micro-vasculaire ziekte. Dan kan de invloed op de ogen, de nieren, de vingers en tenen. Als het de grote schepen, kan het dingen zoals lijnen in de hersenen en hartaanvallen.

Crann: Deze studie vond dat minder dan de helft van de patiënten zijn eigenlijk vergadering doelen voor zorg. Is dat een geval van, zijn zij de juiste behandeling krijgen, of is het een kwestie van de patiënt volgende behandeling?

Hallberg: Ik denk dat het is dat allemaal. En... mensen die zijn gediagnosticeerd met diabetes zelfs om zorg, zijn ze zelfs krijgen in de deur? Het is dus een kwestie van toegang. Ik denk dat het is niet voor het ontbreken van te proberen, dat is zeker. En het is grappig omdat we vaak vieren in de klinieken als we soort van 50 procent van onze patiënten hitten zijn op doel, maar dat is eigenlijk soort van triest omdat 50 procent van de mensen niet op doel met hun zorg.

Hallberg: Er zijn vijf belangrijkste dingen, met name in Minnesota, dat we kijken. Deze maken deel uit van de communautaire maatregelen. Dus wilt je iets genaamd een A1c niveau om een ideale minder dan acht.

Hallberg: Dat klopt. Meet uw bloed suiker, niet alleen op dit moment in de tijd als een vasten niveau, maar in de afgelopen drie of vier maanden. Het geeft dus een echt goed beeld van where it's at. Zodat u die op basis van het type diabetes die iemand heeft en hun leeftijd, tot op zekere hoogte aanpassen.

U wilt hun bloeddruk ideaal om minder dan 130 over 80, in sommige gevallen minder dan 140 over 90. Hun slechte cholesterol, LDL-cholesterol moet minder dan 100. Meestal wilt u hen op aspirine of een soort van een stollingsremmer. En u wilt niet uw diabetische patiënten om te roken. U wilt niet dat iemand te roken, natuurlijk, maar vooral met diabetes.

Hallberg: Elke één van die dingen kan worden uitdagend. Ik denk aan mensen met hoge bloeddruk, en [sommige patiënten zal zeggen] ' Ik ben op drie verschillende medicijnen. Ik wil niet om om het even wat meer nemen. Ik voel me moe op deze medicijnen. Ik heb geprobeerd om gewicht te verliezen. Ik kan het niet. " Ik bedoel dat is slechts één factor. En we praten drie, vier, vijf verschillende factoren in sommige gevallen. Dus het is gewoon, u neemt dat allemaal samen, het is echt lastig.

Hallberg: Als je terug op de afgelopen decennia kijkt, we doen veel, veel beter dan we gebruikt om te doen. Bloed druk onder betere controle. Cholesterol onder betere controle. De suiker niveaus zelf bent in strengere controle. Dus ik bedoel genomen als geheel, dat is zeker goed nieuws.

No comments:

Post a Comment